انواع قفسه انبار فروشگاهی

راهنمای خرید انواع قفسه انبار و قفسه انبار فروشگاهی

قفسه انبار یکی از ابزارهای مهم برای سازماندهی انبار شرکت ها، کارخانه ها، کارگاه ها و حتی خانه هاست. شما با خرید قفسه انبار می توانید فضای انبار را به خوبی سازماندهی کنید تا از تمام ظرفیت آن استفاده کنید. اما بهتر است برای هر انبار، فروشگاه یا کارگاه صنعتی از قفسه مناسب خود استفاده کنید. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم انواع قفسه انبار را به شما معرفی کنیم.

انواع قفسه انبار صنعتی (محصولات سنگین وزن)

همانطور که گفتیم قفسه ها در صنعت کاربرد فراوانی دارند و در کارگاه ها، کارخانه ها یا تولیدی های بزرگ و کوچک از قفسه ها استفاده می شود. قفسه های انبار صنعتی معمولا از جنس مستحکم تری نسبت به دیگر قفسه ها تولید می شوند. این موضوع به این خاطر است که در صنعت وسایل سنگین تری از فروشگاه ها یا مغازه ها مورد استفاده قرار می گیرد و قفسه های انبار شما باید تحمل وزن اجناس را داشته باشد.

برای خرید انواع قفسه انبار می توانید به مقاله خرید قفسه انبار مراجعه کنید.

قفسه های فولادی کاربرد زیادی در این حوزه دارند و بیشتر قفسه های انبار صنعتی از فولاد ساخته شده اند. نبشی های فولادی که با پیچ و مهره به یکدیگر متصل می شوند و توانایی تحمل اجسام سنگین مانند لوازم خودرو، ابزارآلات، لوازم خانگی و … را دارند. در ادامه با چند نوع از قفسه بندی صنعتی آشنا خواهید شد که برای محصولات سنگین و حجیم مناسب هستند.

قفسه بندی انبار پالت راک

یکی از معروف ترین و بهترین قفسه بندی های صنعتی، قفسه بندی انبار پالت راک است. با توجه به مدل و گنجایش این قفسه بندی ها، شما به راحتی می توانید بزرگترین محصولات را در انبار جای دهید و نگرانی بابت تحمل وزن سنگین اجناس را نخواهید داشت.

ادامه مطلب  جا ظرفی طرح ایکیا انتخابی مناسب برای آشپزخانه

قفسه بندی انبار درایوین راک

یکی دیگر از قفسه بندی های انبار صنعتی که برای محصولات سنگین و نیمه سنگین کاربرد دارد، قفسه بندی درایوین راک نام دارد. این قفسه ها به شکلی روی هم سوار می شوند که راهروهایی میان آنها قرار می گیرد. این راهرو ها برای عبور و مرور ماشین های لیفتراک فراهم می شود تا محصولات سنگین بدون دخالت انسان، توسط ماشین های لیفتراک بر روی انبار قرار بگیرند.

انواع قفسه انبار فلزی (محصولات نیمه سنگین)

قفسه های فلزی برای انبار محصولات نیمه سنگین کاربرد دارند و در کارگاه های صنعتی، انبار مغازه ها یا داروخانه ها، لوازم یدکی و … مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا این مدل قفسه بندی ها از پالت ها، نبشی و پیچ و مهره تشکیل می شوند که از طریق پیچ و مهره به یکدیگر متصل می شوند. در ادامه با چند مورد از انواع قفسه انبار فلزی آشنا خواهید شد.

قفسه بندی انبار راک

قفسه بندی انبار راک یک نوع قفسه بندی برای محصولات نیمه سنگین و نیمه حجیم است که مزایا و معایب مختلفی دارد. این مدل قفسه ها از سه قسمت اصلی شامل بازو، پایه ها و صفحه نگهدارنده تشکیل می شوند. صفحه های نگهدارنده نیز به دو شکل پالت و پنل در این مدل قفسه ها وجود دارند. شما می توانید برای انبار کارگاه های صنعتی خود از این مدل قفسه بندی استفاده کنید، که از جمله ویژگی های آن می توان موارد زیر را نام برد:

  • روش گذاشت و برداشت کالا به صورت دستی است
  • قفسه‌ بندی راک بر اساس وزن کالا، میزان فضای در دسترس و نوع کالا طراحی و ساخته می‌شود
  • از لحاظ میزان تحمل وزن کالا نسبت به سایر انواع قفسه بندی راک، تحمل کمتری دارد
  • پرکاربردترین نوع قفسه‌ بندی راک محسوب می شود
ادامه مطلب  تخفیف ویژه تور آنتالیا در وب سایت لحظه آخر

قفسه بندی ابزار ایزی راک

اگر به دنبال یک قفسه بندی منظم و زیبا هستید که نیازی به حمل و نقل محصولات با ماشین های صنعتی نیست، باید به سراغ قفسه بندی ایزی راک بروید. در این مدل قفسه بندی محصولات توسط انسان جابجا می شود و معمولا در حوزه محصولات سبک و نیمه سنگین مورد استفاده قرار می گیرد. تنوع ابعاد در این مدل قفسه بندی باعث محبوبیت آن شده است و یکی از پرکاربرد ترین قفسه های فلزی محسوب می شود.

سیستم این مدل قفسه بندی به قفسه بندی های مشبک و پانل راک شباهت زیادی دارد، که از جمله مزایای آن می توان موارد زیر را نام برد:

  • تنوع ابعادی گسترده
  • بیشترین بهره وری از ظرفیت ذخیره سازی ممکن
  • یک سیستم جایگزین و با صرفه از لحاظ اقتصادی، برای مدل های پانل راک

انواع قفسه انبار فروشگاهی

انواع قفسه انبار فروشگاهی 2گای

قفسه های انبار فروشگاهی انواع مختلفی دارند و با متراژ های متفاوتی در بازار عرضه می شوند. با توجه به نوع کالای فروشگاهی باید به سراغ قفسه های مختلفی که در این مدل عرضه می شوند بروید. قفسه های فروشگاهی با ابعاد بزرگتر برای عرضه محصولات فروشگاهی لوازم خانگی استفاده می شود و قفسه های فروشگاهی با ابعاد کوچکتر و تحمل وزن کمتر، برای سوپرمارکت ها و فروشگاه های مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند.

برای خرید انواع قفسه فروشگاهی می توانید به مقاله خرید قفسه فروشگاهی مراجعه کنید.

تفاوت اصلی این مدل قفسه بندی با قفسه های فلزی و دیگر قفسه های انبار، در رنگ و ظاهر آنهاست. با توجه به این موضوع که قفسه های فروشگاهی باید در مقابل دیدگان مردم قرار بگیرند از رن گ و لعاب زیباتری برخوردار هستند، اما قفسه های انباری، معمولا از رنگ طوسی و مشکی برخوردار هستند و نمای زیبایی ندارند.

ادامه مطلب  انتخاب ماشین مناسب حمل اثاثیه منزل در اصفهان

قفسه پیچ و مهره ای

ساده ترین قفسه برای انبارهای فروشگاهی و یا مغازه های ابزار آلات و لوازم یدکی، قفسه پیچ و مهره ای است. در این مدل نبشی ها و صفحه های نسبتا نازکی که تحمل وزن کمی دارند به یکدیگر متصل می شوند و بر حسب نیاز تعداد طبقات متعددی را در اختیار شما قرار می دهند.

برای قفسه پیچ و مهره بهتر است از قفسه فلزی استفاده کنید. از جمله مزایای مهمی که در این مدل قفسه بندی در اختیار شما قرار خواهد گرفت می توان به افزایش تعداد طبقات در صورت نیاز، در هر زمان اشاره داشت. اجزای این قفسه بندی عبارتند از:

  • ورق پشت و بغل
  • لبه جلو
  • جاکارتی
  • مقسم
  • پلاک راهنما
  • و… می‌باشد .قفسه بندی انباری پیچ و مهره ای به دو شکل کلی قفسه بندی انباری پیچ و مهره ای سبک و قفسه بندی انباری پیچ و مهره ای سنگین تولید و اجرا می گردد.قفسه طوسی راک فلز یکی از تولید کنندگان و عرضه کنندگان انواع تجهیزات قفسه پیچ و مهره ای میباشد.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی انواع قفسه انبار پرداختیم و شما را با قفسه های انباری فلزی، پنل راک، فروشگاهی، پیچ و مهره ای، ایزی راک، پالت راک و قفسه بندی راک آشنا کردیم. بهتر است قبل از خرید قفسه انبار، با مطالعه بیشتر در مورد انواع قفسه ها، اطلاعات لازم در مورد آنها را بدست آورید و با توجه به نیاز و نوع کالای خود، قفسه مناسبی را خریداری نمایید.

حتما ببینید

بهترین باغ رستوران جاده چالوس 4

بهترین رستوران جاده چالوس از نظر مردم

بهترین رستوران های جاده چالوس با توجه به موقعیت جغرافیایی استثنایی خود همیشه در بین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *