طرز تهیه آش لخشک

طرز تهیه آش لخشک مشهدی خوشمزه

طرز تهیه آش لخشک چگونه است؟ آش لخشک که به آش قییش نیز معروف است یکی از آش های سنتی استان خراسان است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش لخشک با ما در ادامه همراه باشید.

مواد لازم برای ۵ نفر
اسفناج ۱ کیلوگرم
رشته لخشک یا آشی ½ بسته
ماست محلی  ۵ لیوان
دوغ محلی ۲ لیوان
سیر ۴ حبه
نعناع خشک ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه آش لخشک

مرحله اول

برای تهیه آش لخشک خوشمزه، در ابتدای کار یک قابلمه بزرگ را تا نیمه از آب پر می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا آب زودتر بجوشد. در همین حین اسفناج را بشویید و به قطعات متوسط ​​برش دهید.

مرحله دوم

بعد از شروع به جوش آمدن آب، اسفناج خرد شده را به همراه رشته لشک و ۳ قاشق چایخوری نمک به قابلمه اضافه کنید، سپس اجازه دهید اسفناج و رشته به مدت ۲۰ دقیقه بپزند.

مرحله سوم

وقتی رشته ها شفاف شد، آنها را همراه با اسفناج آبکش کنید. توجه داشته باشید وقتی رشته لشک را فشار می دهیم باید شفاف باشد و بعد از آبکش شدن سفت نباشد.

مرحله چهارم

در این مرحله رشته و اسفناج را در یک کاسه بزرگ بریزید و کنار بگذارید تا از روی حرارت بیفتند. بعد در ظرفی ماست محلی را با دوغ محلی و ۱ قاشق چایخوری نمک ترکیب می کنیم.

طرز تهیه آش لخشک

مرحله پنجم

حالا سیر را رنده می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم سپس کمی هم می زنیم تا مواد یکدست شود. سپس مخلوط ماست را به کاسه حاوی اسفناج و رشته اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند.

ادامه مطلب  طرز تهیه خورش بادمجان با مرغ برای 4 نفر رستورانی خوشمزه

مرحله ششم

در این مرحله نعنا خشک را با کمی روغن در تابه به مدت چند ثانیه تفت می دهیم تا کمی تغییر رنگ دهد. در آخر آش را در ظرف مورد نظر بریزید و با فلفل تند تزیین کنید و سرو کنید.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید که این آش سرد سرو می شود و اگر زیاد بماند، ماست و دوغ جذب رشته می شود و آش سفت می شود. برای رقیق شدن آش می توانید مقداری دوغ یا ماست به آش اضافه کنید.

حتما ببینید

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری خوشمزه با طعم عالی

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری چگونه است؟ ساندویچ گوشت بندری یکی از غذاهای خوشمزه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *