طرز تهیه بورک تابه ای

طرز تهیه بورک تابه ای روی گاز بدون فر به روش ترک

طرز تهیه بورک ترکی چگونه است؟ بورک تابه ای یکی از غذاهای ساده و خوشمزه ترکیه است که با مواد مختلفی تهیه می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک تابه ای با در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر ۱ لیوان
آرد ۱٫۵ لیوان
تخم مرغ ۲ عدد
روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
جعفری ۱ دسته
سوسیس ۲ عدد
پنیر پیتزا ۱ لیوان
فلفل سیاه ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه بورک تابه ای

مرحله اول

برای تهیه بورک خوشمزه در تابه در ابتدای کار سوسیس را ریز خرد می کنیم سپس جعفری را ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم. سپس تخم مرغ ها، شیر و کره مایع را در ظرفی بریزید.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را با بکینگ پودر مخلوط می کنیم سپس به کاسه با مواد اضافه می کنیم. در همین حین، مواد را با چنگال یا همزن دستی خوب هم بزنید تا گلوله های آرد خرد شود.

مرحله سوم

حالا سوسیس و جعفری خرد شده را به همراه پنیر پیتزا، نمک و فلفل به کاسه اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس یک تابه مناسب را با کمی روغن چرب کنید.

طرز تهیه بورک تابه ای

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط مواد را داخل تابه می ریزیم سپس با پشت قاشق آن را یکدست صاف می کنیم. سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و درب آن را ببندید تا یک طرف بورک سرخ شود.

ادامه مطلب  طرز تهیه معجون شلغم و عسل برای سرما خوردگی

مرحله پنجم

بعد از ۷ دقیقه هر دقیقه ته بورک را چک می کنیم وقتی ته آن طلایی شد یک بشقاب روی درب تابه گذاشته و بورک را روی آن می چرخانیم سپس سپس به صورت برعکس درون تابه قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا صبر می کنیم تا طرف دیگر بورک طلایی شود و بعد از آن از تابه خارج می کنیم و در ظرف دلخواه می گذاریم. در آخر بورک را مانند پیتزا برش داده و با سس دلخواه سرو کنید.

حتما ببینید

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری خوشمزه با طعم عالی

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری چگونه است؟ ساندویچ گوشت بندری یکی از غذاهای خوشمزه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *