طرز تهیه تاس کباب با گوشت قلقلی

طرز تهیه تاس کباب با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی

طرز تهیه تاس کباب با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی چگونه است؟ تاس کباب با گوشت چرخ کرده یکی از غذاهای سنتی و لذیذ ایرانی است که با مواد مختلفی تهیه می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تاس کباب با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی در ادامه با مگ سام همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد بزرگ
گوجه فرنگی ۴ عدد
سیب زمینی ۲ عدد
هویج ۲ عدد
آرد نخودچی ۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
پودر دارچین و ادویه کاری به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه تاس کباب با گوشت چرخ کرده

مرحله اول

برای تهیه کباب با گوشت خوشمزه ابتدا یک عدد پیاز را رنده کنید و آب اضافی آن را با دست بگیرید. سپس پیازهای خیس شده را به همراه گوشت چرخ کرده در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله دوم

در این مرحله آرد نخودچی را به همراه مقداری نمک و فلفل و زردچوبه به کاسه اضافه کنید و چند دقیقه با دست مواد را ورز دهید تا بافت یکدست شود سپس روی کاسه را سلفون بپوشانید و در یخچال قرار دهید.

سطح سوم

در این مدت سیب زمینی ها را پوست گرفته و ورقه ای برش دهید، سپس با آب سرد بشویید. سپس سیب زمینی ها را کف تابه بریزید، سپس هویج ها را حلقه حلقه کنید.

مرحله چهارم

هویج ها را روی سیب زمینی ها بچینید و پیاز باقی مانده را خلال کنید و روی هویج ها قرار دهید. سپس گوجه ها را پوست گرفته و روی مواد داخل تابه رنده می کنیم.

ادامه مطلب  طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده با طعم خوشمزه

مرحله پنجم

در این مرحله ۱ پیمانه آب به تابه اضافه کنید و روی اجاق بگذارید تا سیب زمینی و هویج نیم پز شود. در این مدت کاسه گوشت را از یخچال خارج کرده سپس گوشت را به اندازه یک گردو بردارید و به شکل گرد در آورید.

طرز تهیه تاس کباب با گوشت قلقلی

مرحله ششم

بعد از اینکه کل مخلوط گوشت را به شکل کوفته های کوچک درآوردیم، ظرف مناسبی روی اجاق می گذاریم و کمی روغن می ریزیم. سپس کوفته ها را کاملا در روغن سرخ می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله کوفته های سرخ شده را به همراه مقداری پودر دارچین، ادویه کاری، نمک و فلفل به تابه با سیب زمینی اضافه می کنیم سپس درب تابه را می بندیم تا سیب زمینی و هویج کاملا بپزند.

مرحله هشتم

در ۵ دقیقه آخر پخت تاس کباب آبلیمو را به تابه اضافه می کنیم سپس میل می کنیم و در صورت نیاز کمی نمک می زنیم. در آخر کباب ها را در بشقاب مورد نظر بریزید و با نان سرو کنید.

منبع :

ashpazibanana

حتما ببینید

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری خوشمزه با طعم عالی

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری چگونه است؟ ساندویچ گوشت بندری یکی از غذاهای خوشمزه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *