طرز تهیه خوراک مرغ مکزیکی

طرز تهیه خوراک مرغ مکزیکی با سس مایونز خوشمزه

طرز تهیه خوراک مرغ مکزیکی چگونه است؟ غذای مرغ مکزیکی یکی از غذاهای خوشمزه و ساده ای است که می توان آن را با انواع مواد اولیه و دستور پخت تهیه کرد. برای مشاهده آموزش کامل گام به گام طرز تهیه غذای مرغ مکزیکی با سایت مگ سام همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ ۴۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد
ذرت ۴ قاشق غذاخوری
نخود فرنگی ۴ قاشق غذاخوری
قارچ ۸ عدد
فلفل دلمه ای ½ فلفل دلمه ای کوچک
سیب زمینی ۲ عدد
سس مایونز ۲ قاشق غذاخوری
ماست چکیده ۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی
پاپریکا، ادویه کاری و پودر تخم گشنیز به مقدار کافی

طرز تهیه خوراک مرغ مکزیکی

مرحله اول

برای تهیه غذای مرغ مکزیکی لذیذ در ابتدای کار ۱ عدد پیاز را از وسط نصف کرده و همراه با سینه مرغ و مقداری نمک و فلفل و زردچوبه در قابلمه مناسبی قرار می دهیم سپس به اندازه ای آب اضافه می کنیم تا سینه مرغ را بپوشاند.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی اجاق بگذارید و سینه های مرغ را به مدت ۱ ساعت در آب جوش بگذارید تا کاملا بپزند. سپس ذرت و نخود را به همراه کمی نمک و آب در ظرف مناسبی ریخته و روی اجاق قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا نخود و ذرت را به مدت ۲۵-۳۰ دقیقه در آب جوش می گذارم تا کاملا بپزند. سپس پیاز باقیمانده را نگینی خرد می کنیم سپس با کمی روغن در تابه مناسب می ریزیم.

ادامه مطلب  طرز تهیه قارچ سوخاری رستورانی

مرحله چهارم

سپس پیاز را خوب تفت دهید تا قرمز و طلایی شود، سپس قارچ و فلفل را بشویید و به صورت خلالی و نگینی برش دهید. حالا فلفل سیاه را با پیاز سرخ شده به تابه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید.

مرحله پنجم

وقتی فلفل خوب سرخ شد قارچ را اضافه کنید و بلافاصله حرارت را زیاد کنید تا قارچ آب نیندازد. سپس ذرت و نخود پخته شده را در آبکش بریزید و اجازه دهید آب اضافی آن کاملا کشیده شود.

طرز تهیه خوراک مرغ مکزیکی

مرحله ششم

وقتی قارچ ها سرخ شدند، مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، ادویه کاری و پودر گشنیز را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. بعد از ۲ دقیقه از پخت، ظرف را از روی حرارت بردارید.

مرحله هفتم

وقتی سینه های مرغ کاملا پخته شد از قابلمه خارج کرده و با چنگال ریز خرد می کنیم و به همراه ذرت و نخود پخته شده به تابه اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا مواد مخلوط و یکدست شوند.

مرحله هشتم

حالا ماهیتابه را دوباره روی حرارت ملایم قرار دهید و مواد را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه خوب تفت دهید تا طعم ها با هم ترکیب شوند. سپس سس مایونز را به همراه ماست صاف شده و آب لیموی تازه در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله نهم

حالا مواد را داخل کاسه را با چنگال خوب مخلوط کنید تا بافت سس یکنواخت شود سپس تابه را از روی حرارت بردارید و مخلوط سس را اضافه کنید. سپس غذای مرغ را خوب مخلوط می کنیم تا سس با مواد مخلوط شود.

ادامه مطلب  طرز تهیه یایلا چورباسی ترکیه ای با طعم لذیذ

مرحله دهم

در این مرحله سیب زمینی ها را پوست گرفته و ورقه ای برش دهید سپس با آب سرد بشویید تا نشاسته شسته شود. حالا یک تابه مناسب را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و مقداری روغن مایع به آن اضافه کنید.

مرحله یازدهم

حالا اجازه دهید روغن خوب داغ شود سپس سیب زمینی ها را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی شوند. در آخر غذای مرغ را در ظرف مورد نظر می ریزیم و با سیب زمینی سرخ شده و گوجه فرنگی و سالاد سبز سرو می کنیم.

حتما ببینید

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری خوشمزه با طعم عالی

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری چگونه است؟ ساندویچ گوشت بندری یکی از غذاهای خوشمزه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *