طرز تهیه خوراک گوشت و بادمجان

طرز تهیه خوراک گوشت و بادمجان خوشمزه مجلسی

طرز تهیه خوراک گوشت و بادمجان چگونه است؟ غذای گوشت و بادمجان یکی از انواع غذاهای خوش طعم و لذیذ است که روش پختی آسان و راحت دارد و سریع آماده می شود.برای آشنایی با آموزش کامل و مرحله به مرحله پخت خوراک گوشت و بادمجان با وب سایت آموزشی مگ سام همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان ۳ عدد
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
پیاز یک عدد
سیر یک حبه
فلفل دلمه رنگی یک عدد
رب گوجه ۲ قاشق غذاخوری
رزماری یک شاخه
روغن، دارچین و پاپریکا به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک گوشت و بادمجان

مرحله اول

ابتدا بادمجان ها را بشویید و پوست بگیرید، سپس ۲ شیار به اندازه بند انگشت در بادمجان ها ایجاد کنید، تکه های برش خورده را به وسیله قاشق کوچک تو خالی کنید، زیاد تا انتها نروید که بادمجان سوراخ شود.

مرحله دوم

روی تکه های بادمجان نمک بپاشید تا تلخی آنها گرفته شود، حدود یک ساعت صبر کنید و سپس آنها را بشویید یا بادمجان ها را به مدت یک ساعت در محلول آب نمک قرار دهید.

مرحله سوم

حالا در تابه ای روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و پیاز و سیر را که از قبل خرد کرده اید در تابه تفت دهید تا طلایی شوند، مقداری زردچوبه اضافه کنید تا خوش رنگ تر شود.

مرحله چهارم

سپس گوشت چرخ کرده را به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت سرخ شود سپس فلفل دلمه ای را که به قطعات کوچک خرد کرده اید اضافه کنید و کمی تفت دهید.

ادامه مطلب  طرز تهیه حلوای شکلاتی مجلسی با طعم عالی

مرحله پنجم

حالا نمک و فلفل و دارچین و پاپریکا و رزماری را روی مواد بریزید و تفت دهید سپس مغز بادمجان هایی را که خالی کرده اید ریز خرد کنید و به مواد گوشتی اضافه کنید و خوب تفت دهید.

طرز تهیه خوراک گوشت و بادمجان

مرحله ششم

در آخر یک قاشق غذاخوری رب را به مخلوط مواد اضافه کنید و خوب تفت دهید سپس یک لیوان آب روی مواد بریزید و اجازه دهید چند دقیقه بجوشد تا مواد کاملا مخلوط شده و مخلوط مواد غلیظ شود.

مرحله هفتم

حالا نوبت بادمجان های خلال شده است، به مقدار لازم روغن در تابه بریزید و بادمجان ها را با حرارت متوسط ​​سرخ کنید تا طلایی شوند.

مرحله هشتم

در این مرحله بادمجان ها را در ظرف پیرکس مناسبی بچینید چون غذا را با آن سرو می کنید سپس مواد گوشتی را داخل خلال های بادمجان بریزید و روی آن یک گوجه گیلاسی یا یک گوجه گرد بچینید.

مرحله نهم

برای تهیه سس، یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را با کمی روغن در تابه کوچکی تفت دهید و نمک، فلفل، دارچین، زردچوبه، پاپریکا و رزماری را اضافه کنید، سپس ۲ پیمانه آب اضافه کنید و بگذارید بجوشد.

مرحله دهم

سس تمام شده را کف قالب گوشت و بادمجان بریزید و در فر از قبل گرم شده قرار دهید و به مدت ۴۰ دقیقه با دمای ۱۷۵ درجه بپزید. پس از پخته شدن گوشت و بادمجان، این غذای خوشمزه را با برنج یا نان سرو کنید.

حتما ببینید

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری خوشمزه با طعم عالی

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری چگونه است؟ ساندویچ گوشت بندری یکی از غذاهای خوشمزه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *