طرز تهیه خورش بادمجان با مرغ

طرز تهیه خورش بادمجان با مرغ برای ۴ نفر رستورانی خوشمزه

طرز تهیه خورش بادمجان با مرغ  چگونه است؟ خورش بادمجان با مرغ یکی از خورش های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که عمدتا در شمال کشور تهیه می شود و بسیار ساده و راحت تهیه می شود. برای آموزش کامل و مرحله به مرحله تهیه خورش مرغ بادمجان با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
مرغ ۴ تکه
بادمجان ۳ عدد یا بیشتر
لپه ۲ پیمانه
گوجه میکس شده ۲ عدد به دلخواه
رب گوجه ۲ قاشق غذاخوری
پیاز یک عدد
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
سیر ۲ حبه
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه خورش بادمجان با مرغ

مرحله اول

ابتدا بادمجان ها را بشویید و پوست بگیرید و چند شیار روی آن ایجاد کنید سپس به مدت یک ساعت در محلول آب نمک قرار دهید تا تلخی آن ها گرفته شود و سپس آبکشی کنید و آب اضافی آن ها از بین برود.

مرحله دوم

مرغ را به قطعات کوچک خرد کنید و با نمک و فلفل و زردچوبه خوب مخلوط کنید و کمی صبر کنید تا مرغ مزه دار شود و طعم خوبی پیدا کند.

مرحله سوم

حالا تابه ای را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و به اندازه کافی روغن اضافه کنید و تکه های مرغ را در آن تفت دهید تا تقریبا قهوه ای رنگ شود سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم

پیاز را نگینی خرد کنید سپس در تابه ای به اندازه کافی روغن بریزید و پیاز را با حرارت متوسط ​​تفت دهید و وقتی طلایی شد زردچوبه را اضافه کنید تا رنگ خوبی به پیاز بدهد و کمی تفت دهید.

ادامه مطلب  طرز تهیه عاشوره ترکیه سنتی خوشمزه

مرحله پنجم

سپس فلفل سیاه را به آن اضافه کنید و سپس تکه های مرغ را به مخلوط اضافه کنید و آب جوش را روی مواد بریزید و بگذارید کاملا بپزند و طعم مواد کاملا با هم ترکیب شوند.

مرحله ششم

در تابه ای به اندازه کافی روغن بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و سپس به مقدار لازم رب گوجه فرنگی را تفت دهید، می توانید از گوجه فرنگی پوست گرفته که کاملا مخلوط شده است استفاده کنید و سرخ کنید.

نکته: برای غلیظ شدن خورش از گوجه فرنگی استفاده می شود و بستگی به ذائقه شما دارد.

طرز تهیه خورش بادمجان با مرغ

مرحله هفتم

حالا لپه را که از قبل ۲-۳ ساعت جوشانده و آبکش کرده اید داخل قابلمه بریزید و چند حبه سیر به آن اضافه کنید تا عطر و طعم آن کاملا با مواد ترکیب شود.

مرحله هشتم

در این قسمت به اندازه کافی آب مرغ یا آب جوش روی مواد بریزید سپس تکه های مرغ را اضافه کنید و بعد از جوش آمدن آب حرارت را کم کنید و بگذارید کاملا بپزند.

مرحله نهم

حالا در تابه ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و بادمجان ها را سرخ کنید و مقداری را له کنید و قبل از اینکه کاملا خته شود به خورش اضافه کنید.

نکته: با اضافه کردن مقداری بادمجان پوره شده به خورش، آن را بسیار براق تر می کند.

مرحله دهم

در آخر خورش را در ظرف مناسبی بریزید و تکه های بادمجان سرخ شده را در کنار آن بچینید سپس با برنج ایرانی و دورچین سرو کنید. در صورت تمایل می توانید از سیب زمینی سرخ کرده برای تزیین این خورش استفاده کنید.

ادامه مطلب  طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر پیتزا فوق العاده خوشمزه

حتما ببینید

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری خوشمزه با طعم عالی

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری چگونه است؟ ساندویچ گوشت بندری یکی از غذاهای خوشمزه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *