طرز تهیه قورمه مرغ

طرز تهیه قورمه مرغ مجلسی کرمانشاهی خوشمزه

طرز تهیه قورمه مرغ چگونه است؟ قورمه مرغ یکی از غذاهای خوشمزه کرمانشاهی است که در شهرهای مختلف به روش های مختلفی تهیه می شود و تهیه آن بسیار ساده و سریع است. برای راهنمای کامل و گام به گام طرز تهیه قورمه مرغ با سایت مگ سام همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ ۲ عدد
پیاز متوسط ۲ عدد
سیب زمینی متوسط ۳ عدد
رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای یک عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد
زعفران دم‌کرده به مقدار دلخواه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه قورمه مرغ

مرحله اول

برای تهیه قورمه مرغ مجلسی ابتدا پیاز را نگینی خرد کرده و در تابه ای کمی روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود سپس پیاز را داخل روغن بریزید و تفت دهید تا شفاف شود.

مرحله دوم

زردچوبه را به تابه اضافه کرده و تفت دهید تا پیازها خوش رنگ و طلایی شوند سپس فلفل دلمه ای را به دلخواه خرد کرده و اضافه کنید و کمی تفت دهید.

مرحله سوم

سپس فلفل، نمک و کمی پودر دارچین را به سلیقه خود اضافه کنید و حدود ۲ دقیقه تفت دهید و با مواد مخلوط کنید تا عطر ادویه ها گرفته شود.

مرحله چهارم

حالا رب گوجه فرنگی را به دلخواه به مواد اضافه کنید و خوب تفت دهید تا رنگ رب روشن شود، می توانید به جای رب گوجه فرنگی از گوجه فرنگی پوره شده استفاده کنید.

مرحله پنجم

حالا سینه های مرغ را تمیز کرده و به اندازه دلخواه برش داده و به مخلوط مواد اضافه کرده و تفت می دهیم تا مرغ ها طلایی شوند سپس هم می زنیم تا همه جا مرغ ها  سرخ شوند.

ادامه مطلب  طرز تهیه خورش قورمه سبزی با قارچ خوشمزه و مجلسی

مرحله ششم

سپس مقداری زعفران را با نصف لیوان آب جوش مخلوط کرده و بگذارید دم بکشد سپس روی مرغ ها بریزید و خوب مخلوط کنید تا مرغ ها طعم و رنگ کامل زعفران را بگیرند.

طرز تهیه قورمه مرغ

مرحله هفتم

حالا درب قابلمه را ببندید و روی حرارت ملایم قرار دهید، مرغ ها خود به خود آب اضافه می کنند، نیازی به اضافه کردن آب نیست، حدود یک ساعت دیگر مرغ ها می پزند.

مرحله هشتم

سپس سیب زمینی ها را ریز خرد کرده و بشویید و اجازه دهید آب آن گرفته شود سپس در تابه ای دیگر مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم سرخ کنید.

مرحله نهم

پس از پخته شدن مرغ ها و تبخیر کامل آب آنها، سیب زمینی سرخ شده را به مرغ اضافه کنید و اجازه دهید ۲ دقیقه دیگر با حرارت ملایم بپزند.

مرحله دهم

در این مرحله طبق ذائقه خود گوجه فرنگی ها را حلقه ای برش دهید و در تابه ای با کمی روغن روی حرارت ملایم تفت دهید سپس آن ها را برگردانید و طرف دیگر را نیز سرخ کنید.

مرحله یازدهم

سپس مرغ را در ظرف مناسبی گذاشته و گوجه فرنگی های سرخ شده را دور ظرف بچینید و با برنج زعفرانی و ته دیگ و سالاد و خیارشور و انواع دورچین سرو کنید.

 

حتما ببینید

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری خوشمزه با طعم عالی

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری چگونه است؟ ساندویچ گوشت بندری یکی از غذاهای خوشمزه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *