طرز تهیه کاچی سه آرد

طرز تهیه کاچی سه آرد برای پریودی خوشمزه

طرز تهیه کاچی سه آرد چگونه است؟ کاچی سه آرد یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی است که در بین ایرانیان طرفداران زیادی دارد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاچی سه آرد با سایت آموزشی مگ سام همراه باشید.

مواد لازم کاچی سه آرد
آرد ¼ پیمانه
آرد برنج ¼ پیمانه
آرد نخودچی ¼ پیمانه
روغن محلی ۱ پیمانه
گلاب ½ پیمانه
پودر زنجبیل و پودر هل از هر کدام نوک قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای شربت
آب ۲٫۵ لیوان
شکر ۱ لیوان
پودر هل ½ قاشق چایخوری
پودر زعفران نوک قاشق چایخوری
گلاب ½ پیمانه

طرز تهیه کاچی سه آرد

مرحله اول

برای تهیه کاچی سه آرد ابتدا شهد را آماده می کنیم، به این صورت که آب و شکر را در قابلمه مناسبی ریخته و روی آتش می گذاریم، سپس هل و پودر زعفران را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

وقتی ذرات شکر کاملا حل شد و شربت به نقطه جوش رسید، گلاب را به قابلمه اضافه کنید و بعد از هم زدن، قابلمه را از روی حرارت بردارید تا شربت خنک شود. حالا به سراغ درست کردن کاچی می رویم.

طرز تهیه کاچی سه آرد

مرحله سوم

برای این کار تابه ای با پوشش نچسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس آرد را داخل تابه الک می کنیم سپس خوب تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود بدون اینکه رنگ آن تغییر کند. سپس آرد برنج را داخل تابه الک می کنیم.

مرحله چهارم

حالا تفت دادن را ادامه می دهیم تا بوی خامی آرد برنج گرفته شود سپس آرد نخودچی را اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی آرد نخودچی گرفته شود. توجه داشته باشید که این نوع آرد سریعتر از سایر آردها می سوزد.

ادامه مطلب  طرز تهیه قورمه سبزی خوشمزه و جا افتاده

مرحله پنجم

سپس روغن محلی را به تابه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود سپس پودر هل را به همراه پودر زنجبیل به تابه اضافه کنید و هم بزنید. وقتی کاچی رنگ نسکافه ای تیره به خود گرفت، شربت را اضافه کنید.

مرحله ششم

حالا مدام هم میزنیم تا کاچی غلیظ بشه بعد گلاب رو اضافه میکنیم و دوباره هم میزنیم تا یکدست بشه. سپس می گذاریم کاچی روی آتش بماند تا به غلظتی که می خواهیم برسد.

حتما ببینید

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری خوشمزه با طعم عالی

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری چگونه است؟ ساندویچ گوشت بندری یکی از غذاهای خوشمزه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *