طرز تهیه کتلت مرغ و گوشت

طرز تهیه کتلت مرغ و گوشت مخلوط خوشمزه مجلسی

طرز تهیه کتلت مرغ و گوشت چگونه است؟ کتلت مرغ و گوشت یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با مواد مختلفی تهیه می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت مرغ و گوشت با سایت مگ سام همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
سینه مرغ ۳۰۰ گرم
دنبه گوسفندی ۵۰ گرم
پیاز ۲ عدد
سیب زمینی ۱ عدد
تخم مرغ ۱ عدد
آرد نخودچی ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت کتلت مرغ و گوشت

مرحله اول

برای تهیه کتلت مرغ و گوشت در ابتدای کار سینه مرغ و گوشت  را چرخ کرده سپس در ظرفی می ریزیم و کمی هم می زنیم تا مواد مخلوط شوند.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را با رنده متوسط ​​رنده می کنیم سپس آب اضافی آن را خارج می کنیم. سپس سیب زمینی ها را به همین ترتیب رنده می کنیم و آب اضافی آن را جدا می کنیم سپس به همراه پیاز به ظرف اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ و آرد نخودچی را به همراه مقداری نمک و فلفل و زردچوبه به کاسه اضافه کنید و با دست مواد را به مدت ۷ دقیقه ورز دهید تا کاملا یکدست و چسبناک شود سپس روی کاسه را سلفون بپوشانید و در یخچال قرار دهید.

طرز تهیه کتلت مرغ و گوشت

مرحله چهارم

بعد از یک ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم سپس ظرف مناسبی را روی اجاق قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. سپس کمی صبر می کنیم تا روغن خوب داغ شود.

ادامه مطلب  طرز تهیه خورش جعفری با مرغ مازندرانی خوشمزه

مرحله پنجم

حالا به اندازه یک گردو می گیریم و به شکل گرد در می آوریم سپس با کف دست فشار می دهیم و در روغن داغ می گذاریم تا سرخ شود. هر طرف کتلت باید حدود ۵ دقیقه سرخ شود.

مرحله ششم

بعد از اینکه یک طرف کتلت سرخ شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود. به همین ترتیب تمام مواد کتلت را سرخ می کنیم سپس در ظرف مورد نظر می گذاریم و با مخلفات مورد نظر سرو می کنیم.

حتما ببینید

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری خوشمزه با طعم عالی

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری چگونه است؟ ساندویچ گوشت بندری یکی از غذاهای خوشمزه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *