اجاره خانه در استانبول

اجاره خانه در استانبول ۲۰۲۲ (شرایط جدید)

قیمت اجاره ملک در استانبول بسته به منطقه و امکانات ملک متفاوت است. برای اجاره آپارتمان در این شهر باید حداقل ۱۵۰۰ لیر در نظر بگیرید. لازم به ذکر است که برای اجاره خانه در استانبول باید اولین اجاره ماهانه را در روز عقد بپردازید.

ضمناً در صورت مبله بودن ملک اجاره ای، مبلغ اجاره بها را دو برابر و در غیر این صورت معادل اجاره بهای یک ماهه صاحب ملک جهت تعمیر در صورت خسارت می باشد. در نظر داشته باشید که اگر خانه ای را از آژانس املاک اجاره کنید، باید ۱۲ درصد از اجاره بها را برای کمیسیون املاک بپردازید.

اولین چیزی که باید بدانیم این است که در سال های اخیر متاسفانه قیمت اجاره در استانبول به شدت افزایش یافته است.

به عنوان مثال، سال گذشته هزینه اجاره خانه در منطقه اسنیورت استانبول برای هر واحد لوازم ۱۲۰۰ لیر بود، اما اکنون حداقل ۳۰۰۰ لیر است.

البته لازم به ذکر است که این مبالغ در برخی مناطق در ماه های اخیر ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این، قیمت اجاره آپارتمان که محبوب ترین گزینه در بین تمام ایرانیان بود، از ۷۰۰ لیر به ۸۰۰ لیر در سال گذشته به ۲۰۰۰ لیر در سال جاری رسیده است.

با توجه به آنچه در مورد ارزان ترین منطقه استانبول برای سکونت و اجاره گفته شد و با توجه به افزایش قیمت مایحتاج اولیه در ترکیه، شرایط زندگی برای ایرانیان به طور کلی بسیار سخت شده است. ۴۶ درصد در سال جاری است.

اجاره خانه در استانبول چگونه است؟ یکی از سریع ترین راه ها برای اخذ اقامت ترکیه اجاره خانه در ترکیه است. اگر قصد زندگی و کار در ترکیه یا اخذ پاسپورت ترکیه را دارید توصیه می کنیم قبل از تصمیم گیری نهایی در این زمینه با کارشناسان مجرب مشورت کنید.

از آنجایی که هیچ تجربه ای بهتر از تجربه شخصی نیست، توصیه دوم ما این است که با اجاره خانه، زندگی در ترکیه را با روشی آسان و ارزان در ترکیه آغاز کنید و پس از کسب تجربه، نوع اقامت را تغییر دهید.

در ابتدا در مورد قوانین اجاره در ترکیه و مدارک مورد نیاز برای اجاره خانه در ترکیه صحبت خواهیم کرد و سپس به طور مفصل در مورد اجاره خانه در استانبول، اجاره خانه در آنکارا و اجاره خانه در ترکیه صحبت خواهیم کرد.

ازمیر، ترکیه این بررسی تخصصی بهترین مناطق و محله های استانبول، آنکارا و ازمیر را برای اجاره ارائه می دهد و قیمت یا هزینه اجاره خانه در استانبول، آنکارا و ازمیر را نشان می دهد.

اجاره خانه در ترکیه

اجاره خانه در ترکیه ساده ترین و ارزان ترین راه برای اخذ اقامت ترکیه است و بهترین راه برای کسب تجربه زندگی در ترکیه می باشد. اجاره خانه در ترکیه با هر بودجه ای امکان پذیر است. قوانین اجاره ملک در ترکیه با قوانین ایران که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد متفاوت است.

همچنین مدارک لازم جهت اخذ اقامت از طریق اجاره خانه در ترکیه را توضیح خواهیم داد. دانستن قوانین اجاره در ترکیه بسیار مهم است، زیرا این امر شما را از آزار و کلاهبرداری محافظت می کند و همچنین از هزینه های اداری اجاره خانه در ترکیه مطلع خواهید شد.

ادامه مطلب  برای تصفیه هوای خانه چه کنیم ؟ [ با 6 روش آسان]

قوانین اجاره خانه در ترکیه

ترکیه یک کشور اسلامی است که اشتراکات فرهنگی زیادی با ایران دارد. برخی از قوانین اجاره در ترکیه مانند کشور ما است، اما در برخی موارد تفاوت های زیادی بین قوانین اجاره در ترکیه و ایران وجود دارد. اشاره خواهیم کرد:

  • در ترکیه بر خلاف ایران موضوعی به اسم دریافت ودیعه یا پول پیش یا رهن وجود ندارد. مبلغ اجاره خانه در ترکیه به صورت ماهانه دریافت می‌شود و هیچ پول پیش یا ودیعه ای از مستاجر دریافت نمی‌شود؛ مستاجر فقط وظیفه دارد که به اندازه دو ماه اجاره خانه به عنوان دیپوزیت در نزد صاحبخانه به امانت بگذارد تا در صورت وارد کردن خسارت به ساختمان، صاحبخانه بتواند خسارت خود را جبران نماید. به طور مثال اگر اجاره خانه شما ۱۵۰۰ لیر باشد، باید در همان ابتدای بستن قرارداد ۳۰۰۰ لیر به عنوان دیپوزیت در اختیار صاحبخانه قرار دهید.
  •  اجاره خانه در ترکیه می‌تواند به شکل بلند مدت و یکساله و همچنین به شکل کوتاه مدت در بازه های زمانی چند ماه یا چند هفته باشد. معمولا برای اجاره کوتاه مدت خانه در ترکیه نیازی به پرداخت دیپوزیت نیست.
  • یکی از قوانین مهم اجاره خانه در ترکیه این است که قبض های انرژی خانه ( آب، برق، گاز ) باید به نام مستاجر باشد. بنابراین پس از اجاره خانه در ترکیه، مستاجر باید به اداره های آب، برق و گاز مراجعه کنید و نسبت به فعال سازی انشعاب های خانه اقدام نماید و در صورتی که این کار را انجام ندهد، امکان استفاده از آب، برق و گاز خانه را نخواهد داشت. البته چنانچه در مجتمع های مسکونی با برق و آب و گاز اشتراکی خانه ای را اجاره کنید، نیازی به مراجعه به اداره برق و گاز و آب ترکیه نخواهید داشت. در ادامه مقاله، نحوه فعال سازی انشعاب های آب، برق، گاز خانه در ترکیه را توضیح خواهیم داد.
  • معمولا در ترکیه، مالک خانه حکم تخلیه مستاجر را در همان ابتدای بستن قرارداد اجاره، دریافت می‌کند. این یک رویه رایج در ترکیه است و هیچ سو نیتی در این زمینه وجود ندارد.
  • مستاجر در ترکیه باید خانه را همانگونه که در ابتدا از مالک دریافت می‌کند، به او بازگرداند. چنانچه  قبل از اجاره خانه، خرابی در خانه وجود داشته باشد، مالک باید آن را برطرف کند؛ اما اگر در زمان سکونت مستاجر خسارتی به ساختمان وارد شود، مستاجر ملزم به جبران آن است.

پرداخت اجاره

از زمانی که اعراب و ایرانی ها وارد بازار اجاره آپارتمان استانبول شدند و پول های بی شماری به صاحبخانه ها پرداخت کردند، هر روز شرایط جدیدی را تعیین کردند.

یکی از این شرایط پرداخت یکباره اجاره بها است. بنگاه های املاک و مستغلات به همراه صاحبخانه ها برای شما شرط می کنند که اجاره بها را یکجا پرداخت کنید و دلایل خارجی بودن شما را بیان کنند و ما به شما اجاره نمی دهیم.

ادامه مطلب  برای تصفیه هوای خانه چه کنیم ؟ [ با 6 روش آسان]

طبق قانون اجاره آپارتمان استانبول، اجاره باید ماهانه پرداخت شود و در صورت توافق طرفین، می توان آن را با هم پرداخت کرد. بنابراین تا زمانی که بخواهید نیازی به پرداخت هزینه ندارید.

لازم نیست وحشت کنید و فکر کنید که آپارتمانی برای اجاره در استانبول نخواهید داشت. اگر به دنبال آپارتمان های بیشتری هستید، قطعا یک صاحبخانه منصف پیدا خواهید کرد.

بنا به دلایلی، اگر تصمیم به پرداخت اجاره دارید، بدانید که باید حداقل ۱۰ درصد تخفیف در کل اجاره از صاحبخانه دریافت کنید.

نکته مهمی که در مورد قانون اجاره استانبول باید به آن توجه کنید این است که شماره حساب صاحبخانه باید در قرارداد قید شود و شما باید تمام پرداخت های خود را به این حساب واریز کنید و فیش های پرداخت را نزد خود نگه دارید.

فاتح

منطقه فاتح استانبول | هرآنچه باید پیش از سفر بدانید | فاینداتور

 

منطقه فاتح استانبول که یکی از پرجمعیت ترین نقاط شهر است، از نظر بازار نیز یکی از مهم ترین نقاط استانبول به شمار می رود و اگر قصد خرید از ترکیه و مراکز خرید استانبول را دارید، می توانید مناسب ترین نقاط استانبول را پیدا کنید. و لباس مجلسی خوب این منطقه بیشتر میزبان خانواده ها و افراد طبقه متوسط ​​است.

خیابان آکسارای که پذیرای بسیاری از مهاجران ایرانی مقیم استانبول است نیز در این منطقه قرار دارد. قیمت اجاره یک واحد مسکونی معمولی با متراژ مناسب و امکانات کافی به شرح زیر است که برای افراد جدیدالورود که بودجه متوسطی برای اجاره خانه در استانبول دارند، منطقه مناسبی است:

متراژ و نوع واحد بازه قیمت اجاره
واحد یک خوابه (۵۰ متر) ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ لیر
واحد دو خوابه (۷۰ متر) ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ لیر
واحد سه خوابه (۱۰۰ متر) ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ لیر
واحد های لوکس ۳۰۰۰ تا ۸۰۰۰ لیر

 

زیتین برنو

 

منطقه زیتون بورنو استانبول - استانبول سرا

این منطقه از شهر مانند منطقه فاتح جمعیت زیادی دارد اما از نظر بازار و مناطق گردشگری کمتر از منطقه فاتح است. این منطقه نیز یکی از طبقات متوسط ​​و بالای شهروندان استانبولی است. قیمت اجاره خانه در استانبول و در این منطقه به شرح زیر است:

متراژ‌ و نوع واحد بازه قیمت اجاره
واحد یک خوابه (۵۰ متر) ۱۷۰۰ تا ۲۵۰۰ لیر
واحد دو خوابه (۷۰ متر) ۲۲۰۰ تا ۴۰۰۰ لیر
واحد سه خوابه (۱۰۰ متر) ۳۳۰۰ تا ۶۰۰۰ لیر
واحد های لوکس ۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ لیر

 

شیشیلی

همه چیز درباره منطقه شیشلی استانبول

این منطقه از استانبول محل زندگی اکثر جمعیت ارمنی و مسیحی استانبول است. بیشتر قسمت‌های این منطقه برای عموم مردم مناسب است، اما شامل چندین محله و خیابان‌های تقریبا مجلل نیز می‌شود. هزینه اجاره خانه در این منطقه طیف وسیعی دارد، بنابراین می توانید خانه ای ساده یا خانه ای کاملا لوکس را در نظر بگیرید. اما اجاره یک خانه معمولی با امکانات کافی در محله ای مناسب برای مهاجران و مسافران می تواند قیمت مناسبی باشد. در ضمن برای مطالعه بیشتر در مورد این منطقه می توانید به مقاله قیمت خانه در استانبول işli در سایت ما مراجعه کنید.

ادامه مطلب  برای تصفیه هوای خانه چه کنیم ؟ [ با 6 روش آسان]

 

متراژ و نوع واحد بازه قیمت اجاره
واحد یک خوابه (۵۰ متر) ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ لیر
واحد دو خوابه (۷۰ متر) ۱۷۰۰ تا ۳۰۰۰ لیر
واحد سه خوابه (۱۰۰ متر) ۲۷۰۰ تا ۴۰۰۰ لیر
واحد های لوکس ۸۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ لیر

 

 

باکارکوی

منطقه باکرکوی استانبول عمدتاً به عنوان یک منطقه مسکونی شناخته می شود. مناطق گردشگری و تفریحی در این منطقه نسبت به سایر مناطق ذکر شده کمتر است. علاوه بر این، جمعیت مذهبی این منطقه بیشتر از سایر نقاط شهر است. ساکنان باکرکوی اکثراً افراد طبقه متوسط ​​هستند، بنابراین اجاره مسکن در این منطقه خیلی بالا نیست.

منطقه باکرکوی استانبول کجاست؟شرایط زندگی در باکرکوی چگونه ‌است؟

 

متراژ و نوع واحد بازه قیمت اجاره
واحد یک خوابه (۵۰ متر) ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ لیر
واحد دو خوابه (۷۰ متر) ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ لیر
واحد سه خوابه (۱۰۰ متر) ۲۷۰۰ تا ۵۰۰۰ لیر
واحد های لوکس ۸۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ لیر

 

 

باچلی اولر

باهچلی اولر

Bahçeli Uhler یکی از محبوب ترین محله های استانبول است. این منطقه دارای خیابان های مدرن، معماری جدید، مغازه ها و خانه های مختلف است. در این منطقه مشکل محله ای چندانی وجود ندارد و در ساخت آن از مجتمع های مسکونی بیشتری استفاده شده است.

در آینده ای نه چندان دور این شهر پیشرفت های زیادی خواهد داشت و به همین دلیل افراد و حتی مهاجران زیادی در این زمینه سرمایه گذاری می کنند.

جمعیت مهاجران در این منطقه بیشتر از منطقه ای مانند بشیکتاش است. برخلاف تصور خیلی ها، قیمت اجاره مسکن خیلی بالا نیست و مسکن خوب با قیمت های مناسب عرضه می شود.

جدول با محدوده قیمت اجاره در زیر توضیح داده شده است. البته لازم به ذکر است که این منطقه برای افرادی مناسب است که قیمت مناسبی برای اجاره خانه در استانبول دارند.

 

متراژ و نوع واحد بازه قیمت اجاره
واحد یک خوابه (۵۰ متر) ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ لیر
واحد دو خوابه (۷۰ متر) ۱۴۰۰ تا ۲۵۰۰ لیر
واحد سه خوابه (۱۰۰ متر) ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ لیر
واحد های لوکس ۶۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ لیر

 

اسنلر، گوندوگان، بایرام پاشا

منطقه بایرام پاشا استانبول - آشنائی با مناطق استانبول -بزرگترین مجله گردشگری آژانس املاک و مستغلات در استانبول ترکیه

 

این چهار منطقه استانبول شباهت زیادی به یکدیگر دارند. اکثر ساکنان آن را افراد طبقه متوسط ​​و پایین تشکیل می دهند. به جز چند محله، سایر محله های این مناطق فاقد ساخت و ساز جدید بوده و شکل آنها قدیمی است.

مردم این منطقه عادت چندانی به دیدن مهاجران و مسافران ندارند، بنابراین تعداد بسیار کمی از مهاجران در این مناطق زندگی می کنند. قیمت اجاره خانه در استانبول و در این مناطق به شرح زیر است:

 

متراژ و نوع واحد بازه قیمت اجاره
واحد یک خوابه (۵۰ متر) ۶۰۰ تا ۱۸۰۰ لیر
واحد دو خوابه (۷۰ متر) ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ لیر
واحد سه خوابه (۱۰۰ متر) ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ لیر
واحد های لوکس ۴۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ لیر

 

 

کوچوکچکمچه

قیمت اجاره خانه در استانبول و در کشو کوچک محدوده وسیعی دارد. این منطقه همچنین یکی از محبوب ترین مناطق برای مهاجران است. مراکز خرید بزرگ، خانه های مجلل، خیابان های مختلف و چندین نقطه دیگر از ویژگی های این منطقه از استانبول است.

 

منطقه کوچوک چکمجه | ⭐️ شناخت بیشتر منطقه کوچوک چکمجه ⭐️

 

متراژ و نوع واحد بازه قیمت اجاره
واحد یک خوابه (۵۰ متر) ۱۱۰۰ تا ۲۰۰۰ لیر
واحد دو خوابه (۷۰ متر) ۱۶۰۰ تا ۲۵۰۰ لیر
واحد سه خوابه (۱۰۰ متر) ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ لیر
واحد های لوکس ۶۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ لیر

 

 

هتل های مجلل و رستوران های زیبا

به دلیل در دسترس بودن این ویژگی ها و امکانات، این منطقه دارای هتل ها و رستوران های شیک و مجلل فراوانی است و قیمت اقامت در این هتل ها نیز بسیار مناسب است.

 

چند هتل زیبا در استانبول:

هتل ایبیس

هتل رادیسون بیلو

هتل اینترستلر

هتل همپتون بای هیلتون

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *