طرز تهیه خورش جعفری با مرغ

طرز تهیه خورش جعفری با مرغ مازندرانی خوشمزه

طرز تهیه خورش جعفری با مرغ چگونه است؟ خورش جعفری یکی از خورش های اصیل مازندرانی است که طعم بسیار لذیذی دارد و به راحتی و به سرعت با برنج درست می شود و میل می کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش جعفری با ما در ادامه همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت مرغ ۵۰۰ گرم (ران، سینه یا فیله)
پیاز ۲ عدد
سبزی جعفری سرخ شده ۳۰۰ گرم
پرک لیمو عمانی نصف پیمانه
زعفران دم کرده به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه خورش جعفری

مرحله اول

برای تهیه خورش جعفری ابتدا جعفری را بشویید و بگذارید خشک شود سپس آن را ریز خرد کرده و سپس جعفری را در تابه ای با روغن روی حرارت ملایم تفت دهید تا رنگ سبز آن کمی تیره شود.

مرحله دوم

سپس پیاز را ریز خرد کرده و در تابه ای با روغن ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، وقتی روغن داغ شد پیاز را در آن تفت می دهیم تا پیاز سبک و کمی طلایی شود.

مرحله سوم

سپس زردچوبه را به پیاز اضافه می کنیم و دوباره تفت می دهیم تا خوش طعم شود، سپس نمک و فلفل را روی مواد می ریزیم و ۱-۲ دقیقه تفت می دهیم تا عطر ادویه ها گرفته شود.

مرحله چهارم

در این مرحله، تکه های سینه، ران یا فیله مرغ را که انتخاب کرده اید، به اندازه های دلخواه برش می زنید و داخل پیاز می ریزیم و تفت می دهیم تا خوب سرخ شوند.

ادامه مطلب  طرز تهیه پلو گوشت عربی با طعم بی نظیر مجلسی

طرز تهیه خورش جعفری با مرغ

مرحله پنجم

حالا جعفری سرخ شده را به تکه های مرغ اضافه کنید و مقداری دیگر با هم تفت دهید تا خوب مخلوط شوند و رنگ سبزه ها کمی تیره شود و عطر سبزی ها با مرغ ها مخلوط شود.

مرحله ششم

مقداری زعفران را با کمی آب جوش بگذارید دم بکشد و سپس روی مرغ ها بریزید تا طعم و رنگ زعفران کاملا به خورد مواد برود و مرغ ها طلایی و زیبا شوند.

نکته: میزان زعفران بستگی به ذائقه شما دارد.

مرحله هفتم

سپس مقداری آب به مواد اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید تا نیم ساعت با هم بپزند، پس از گذشت زمان، پرک لیمو عمانی را به خورش اضافه کنید و یک ساعت دیگر بگذارید بپزد.

نکته: استفاده از پرک لیمو عمانی یا پودر لیمو عمانی را فراموش نکنید زیرا پوست لیمو عمانی خورش را تلخ می کند.

مرحله هشتم

بعد از اینکه خورش جعفری خوب پخت و غلیظ شد، آن را از روی حرارت بردارید و در ظرف مناسبی بگذارید و با برنج، سالاد، ترشی و انواع دوررچین سرو کنید.

حتما ببینید

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری خوشمزه با طعم عالی

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری چگونه است؟ ساندویچ گوشت بندری یکی از غذاهای خوشمزه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *