طرز تهیه پلو لوبیا چیتی

طرز تهیه دمپخت لوبیا چیتی خوشمزه سنتی

طرز تهیه دمپخت لوبیا چیتی چگونه است؟ دمپخت لوبیا چیتی یکی از غذاهای ساده و بسیار خوشمزه ایرانی است که می توانیم آن را با گوشت، مرغ و یا حتی به صورت گیاهی تهیه کنیم. برای مشاهده آموزش کامل آشپزی و طرز تهیه لوبیا چیتی پلو مرحله به مرحله در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج ۳ پیمانه
سینه مرغ ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
سیر ۲ حبه
رب گوجه فرنگی  ۲ قاشق غذاخوری
کنسرو لوبیا چیتی ۱ عدد
شوید خشک ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و پاپریکا به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت دمپخت لوبیا چیتی

مرحله اول

برای تهیه لوبیا پلو خوشمزه در ابتدای کار برنج را به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک در یک کاسه آب می ریزیم و می گذاریم خیس بخورد. سپس پیاز را ریز خرد کنید.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را با کمی روغن مایع در قابلمه مناسبی ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. سپس پیاز را خوب تفت دهید تا سبک شود، سپس سیر را در قابلمه رنده کنید.

مرحله سوم

سیر را به مدت ۳۰ ثانیه تفت دهید سپس مرغ را به قطعات کوچک خرد کنید و مقداری پاپریکا، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به تابه اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا تکه های مرغ سرخ شوند.

مرحله چهارم

بعد از اینکه مرغ تغییر رنگ داد مواد را در قابلمه به یک طرف می گذاریم و رب گوجه فرنگی را به قسمت خالی قابلمه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود و طعم خامی خود را به خود بگیرد.

ادامه مطلب  طرز تهیه کاچی سه آرد برای پریودی خوشمزه

مرحله پنجم

حالا لوبیا چیتی را اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. توجه داشته باشید که می توانیم از کنسرو لوبیا چیتی استفاده کنیم یا لوبیا چیتی را خودمان بپزیم و به مواد دیگر اضافه کنیم.

طرز تهیه پلو لوبیا چیتی

مرحله ششم

در آخر زعفران دم کرده را به همراه رازیانه خشک اضافه کنید و چند دقیقه دیگر تفت دهید و بعد از آن قابلمه را از روی حرارت بردارید. در همین حین یک قابلمه بزرگ را تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید.

مرحله هفتم

بعد از به جوش آمدن آب، برنج را به همراه ۱ قاشق نمک به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه در آب در حال جوش بماند تا به جوش بیاید، سپس با آب سرد آبکشی می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله داخل قابلمه مناسبی روغن می ریزیم و ته دیگ مورد نظر را کف قابلمه می گذاریم. در مرحله بعد یک لایه برنج کف قابلمه بریزید سپس مقداری از مخلوط مرغ و لوبیا را روی برنج بریزید.

مرحله نهم

مواد را به همین ترتیب داخل قابلمه می ریزیم تا پر شود سپس روی حرارت می گذاریم. در قابلمه را بپوشانید و اجازه دهید بخار در آب جمع شود سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید برنج دم بکشد.

مرحله دهم

بعد از حدود ۴۵ دقیقه بعد از اینکه برنج به جوش آمد، قابلمه را از روی حرارت برمی داریم. در آخر پلو را در قابلمه هم بزنید تا با بقیه مواد یکدست شود سپس در بشقاب بگذارید و سرو کنید.

ادامه مطلب  امشب شام این غذا را درست کن

 

منبع: ashpazi.ba.maral

حتما ببینید

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری خوشمزه با طعم عالی

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری چگونه است؟ ساندویچ گوشت بندری یکی از غذاهای خوشمزه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *