طرز تهیه سالاد پاستا

طرز تهیه سالاد پاستا رستورانی ساده آموزش مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد پاستا رستورانی چگونه است؟ سالاد پاستا و سبزیجات یکی از سالادهای رژیمی خوشمزه و سالم است که برای افرادی که رژیمی هستند و از مواد پروتئینی استفاده می کنند بسیار مناسب است طرز تهیه سالاد پاستا و سبزیجات را در سایت آموزشی مگ سام به صورت مرحله به مرحله دنبال کنید.

مواد لازم برای ۲ نفر
کاهو خرد شده ۱۰ برگ
هویج خام رنده شده ۱ عدد
کلم بنفش خرد شده ⅛ یک بوته کوچک
پیاز قرمز خرد شده ۱ عدد
فلفل دلمه‌ای خرد شده به مقدار لازم
جعفری خرد شده به مقدار لازم
پاستا فرمی ۱۵۰ گرم
لوبیا قرمز پخته شده ⅓ پیمانه
ذرت پخته شده ⅓ پیمانه
زیتون حلقه شده به مقدار لازم
مواد لازم برای سس
ماست سون ۳ قاشق غذاخوری
سس مایونز ۳ قاشق غذاخوری
سس خردل ۱ قاشق غذاخوری
آب لیموترش تازه ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

دستور پخت سالاد پاستا و سبزیجات

مرحله اول، برگ کاهو را خرد می کنیم

برای تهیه سالاد پاستا و سبزیجات ابتدا به مقدار لازم برگ کاهو را بشویید و اجازه دهید آب اضافی آن گرفته شود سپس آنها را ریز خرد کرده و در ظرفی بریزید سپس هویج ها را پوست بگیرید و بشویید و ریز خرد کنید و به آن اضافه کنید. کاسه کاهو را اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم، کلم بنفش را نواری خرد می کنیم

بعد کلم بنفش را تمیز بشویید و به صورت نوارهای نازک برش بزنید و به کاسه مواد اضافه کنید سپس به سلیقه خود یک فلفل به هر رنگ یا ترکیبی از دو یا سه رنگ انتخاب کنید و بشویید و ریز روی مواد تشکیل دهنده خرد کنید.

ادامه مطلب  طرز تهیه خورش قورمه سبزی با قارچ خوشمزه و مجلسی

مرحله سوم، جعفری را شسته و خرد می کنیم

سپس در صورت تمایل مقداری جعفری را بشویید و بگذارید آب اضافی آن گرفته شود سپس با چاقوی تیز آن را ریز خرد کرده و روی مخلوط مواد بریزید و هم بزنید سپس یک عدد پیاز قرمز را نگینی خرد کرده و به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله چهارم، لوبیا قرمز را به مدت ۱ الی ۲ ساعت می جوشانیم

سپس لوبیا قرمز را که از شب قبل در آب خیس کرده بودید در ظرفی بریزید و روی آن آب بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا به مدت ۱-۲ ساعت بجوشد و بعد از پخت کامل از روی حرارت بردارید. و آن را کنار بگذارید تا خنک شود.

مرحله پنجم، ذرت ها را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه می پزیم

سپس ذرت ها را با کمی آب در قابلمه ای بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا به مدت ۵ تا ۷ دقیقه بپزد و نرم شود سپس کمی نمک به آب اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر اجازه دهید با هم بپزند، بعد از روی حرارت بردارید.

طرز تهیه سالاد پاستا

مرحله ششم، پاستاها را آماده پخت می کنیم

برای تهیه پاستا یک قابلمه را تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب بجوشد سپس کمی روغن مایع و نمک داخل آب بریزید و وقتی آب شروع به جوشیدن کرد پاستا را داخل آب بریزید تا بپزد.

مرحله هفتم، پاستا را پخته و آبکشی می کنیم

وقتی پاستا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آب پخته شد (زمان دقیق پخت روی پاکت پاستا نوشته شده) سپس در آبکش ریخته و زیر آب ملایم بگذارید و پاستا را آبکشی کرده و در ظرفی بریزید تا آب اضافی تخلیه شود.

ادامه مطلب  طرز تهیه ساندویچ جگر گوسفندی به روش خیابانی خوش طعم

مرحله هشتم، سپس پاستا را به مخلوط مواد سالاد اضافه کرده و تفت دهید

سپس پاستا را به مخلوط مواد سالاد اضافه کرده و تفت دهید، سپس لوبیاهای پخته شده را در ظرف سالاد ریخته و تفت دهید، سپس ذرت هایی را که از قبل پخته اید به مواد اضافه کنید (می توانید از ذرت کنسرو شده استفاده کنید) و با بقیه مواد ترکیب کنید.

مرحله نهم، زیتون سبز و یا سیاه را خرد کرده و به سالاد اضافه می کنیم

حالا مقداری زیتون سبز یا سیاه بدون هسته برش بزنید و به سالاد اضافه کنید، مقدار زیتون استفاده شده بستگی به ذائقه و علاقه شما دارد، سپس همه مواد سالاد را خوب مخلوط کنید تا طعم همه مواد با هم ترکیب شود.

مرحله دهم، ماست و سس مایونز را مخلوط می کنیم

برای تهیه سس مخصوص، ماست سون یا ماست دیگر را در ظرفی بریزید و سس مایونز را اضافه کنید و مخلوط کنید، سپس مقداری سس خردل روی آنها بریزید و با هم مخلوط کنید تا بافتی یکدستی به دست آید.

مرحله یازدهم، آب لیمو ترش را گرفته روی مواد سس می ریزیم

بعد یک لیموترش تازه را برش بزنید و آب آن را بگیرید سپس مقداری از آن را روی مواد سس بریزید و مخلوط کنید تا عطر لیموی تازه در آن پخش شود سپس مقداری نمک و فلفل به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله دوازدهم، سالاد را ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم

سپس سس را به مواد سالاد اضافه کرده و هم میزنیم تا خوب یکدست شود سپس روی ظرف سلفونی گذاشته و به مدت دو ساعت در یخچال قرار میدهیم تا استراحت کند و سفت شود و سس کاملا جذب مواد شود تا عطر و طعم آن همه مواد با هم ترکیب شود.

ادامه مطلب  طرز تهیه آش لخشک مشهدی خوشمزه

حتما ببینید

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری خوشمزه با طعم عالی

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری چگونه است؟ ساندویچ گوشت بندری یکی از غذاهای خوشمزه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *