طرز تهیه پاستا

طرز تهیه پاستا ساده مرغ و قارچ ایتالیایی رستورانی

طرز تهیه پاستا ایتالیایی چگونه است؟ پاستا یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین غذاها در سرتاسر جهان است که طبق دستور العمل های مختلفی تهیه می شود. این غذای خوشمزه مانند لازانیا اصالت ایتالیایی دارد و به دلیل طعم خوبش به عنوان یک غذای بین المللی در سراسر دنیا شناخته می شود.

در این مطلب دستور پخت یکی از پاستاهای پرطرفدار که چیکن پاستا یا به فارسی پاستا مرغ می گویند را آماده کرده ایم، اگر غذاهایی مانند لازانیا و ماکارونی را دوست دارید توصیه می کنیم پاستا هم درست کنید.

اگر شما هم علاقه به پختن پاستا دارید در ادامه با طرز تهیه پاستا ساده با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پاستا ۴۰۰-۵۰۰ گرم
قارچ ۲۰۰ گرم
سینه مرغ ۱ عدد
شیر ۱ فنجان
سیر ۱ حبه
آب مرغ ۱ لیوان
پنیر پارمزان ¼ فنجان
آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
جعفری و روغن به اندازه کافی

طرز تهیه پاستا

مرحله اول

برای تهیه یک پاستا مرغ آسان و خوشمزه، ابتدا سینه مرغ را پس از جدا کردن استخوان ها به صورت نواری برش دهید تا عرض تکه های مرغ بین یک تا دو سانتی متر و طول آن حدوداً ۴ سانتی متر باشد.

نکته: برش دادن سینه مرغ برای زیباتر شدن غذا است و در صورت تمایل می توانید آن را به دلخواه خرد کنید.

مرحله دوم

پس از خرد کردن تکه های مرغ، آنها را کنار بگذارید. سپس قارچ ها را بعد از شستن ورقه ای برش دهید و کنار بگذارید. در این مرحله قارچ را با کمی روغن مایع در ظرف مناسبی می ریزیم.

ادامه مطلب  طرز تهیه تاس کباب با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی

مرحله سوم

سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. سپس قارچ را کمی تفت می دهیم تا آب آن کاملا تبخیر شود سپس تکه های گوشت مرغ را به همراه نمک و فلفل به قابلمه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم.

مرحله چهارم

این مرحله پخت را ادامه می دهیم تا مرغ خوب تغییر رنگ دهد و کمی سرخ شود سپس ظرف را با قارچ و مرغ پخته شده از روی حرارت بردارید. در مرحله بعد سس پاستا را آماده می کنیم.

مرحله پنجم

برای این منظور یک قابلمه مناسب روی اجاق می گذاریم و آرد را به همراه کمی روغن مایع یا کره به قابلمه اضافه می کنیم، آرد را کمی تفت می دهیم تا تغییر رنگ داده و کرم رنگ شود، سپس شیر تازه را کم کم اضافه می کنیم. .

نکته: باید صبر کنیم تا عطر مطبوع آرد ظاهر شود سپس شیر را اضافه کنیم.

طرز تهیه پاستا

مرحله ششم

حالا سس را مدام هم می زنیم تا سس بجوشد و کمی غلیظ شود سپس آن را کناری نگه می داریم. سپس یک قابلمه پر از آب را روی حرارت زیاد قرار می دهیم و می گذاریم آب به سرعت به نقطه جوش برسد.

مرحله هفتم

سپس سیر را به همراه کمی نمک و روغن مایع داخل قابلمه می ریزیم. سپس پاستا ها را داخل قابلمه می ریزیم و می گذاریم نرم شوند و آماده خوردن شوند. توجه داشته باشید که زمان پخت هر نوع پاستا روی بسته بندی آن درج شده است.

مرحله هشتم

البته پخت پاستا معمولا ۵ تا ۱۰ دقیقه طول می کشد. پس از آماده شدن پاستا، قابلمه مناسبی را روی اجاق قرار دهید، سپس آب مرغ را به همراه مرغ و قارچ که در مرحله دوم کنار می گذاریم، به قابلمه اضافه کنید.

ادامه مطلب  طرز تهیه حلوا نوتلا مجلسی با طعم فوق العاده خوشمزه

مرحله نهم

سپس پاستا را به قابلمه اضافه می کنیم و سس پاستا را به همراه نصف پنیر پارمزان به مواد اضافه می کنیم. حالا مواد پاستا را خوب با هم مخلوط می کنیم تا سس به تمام نقاط ماکارونی برسد و ماکارونی و سس کاملا یکدست شود.

مرحله دهم

در این مرحله درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم پاستا به مدت ۲۰-۲۵ دقیقه روی آتش بماند تا کاملا بپزد. در این مدت بهتر است مواد را چند بار بچرخانید تا پاستا سفت نشود یا ته آن نسوزد.

مرحله یازدهم

پس از آماده شدن پاستا از روی حرارت بردارید سپس در ظرف مناسبی بریزید. برای تزیین پاستا می توانیم از تکه های مرغ، جعفری خرد شده و پارمزان باقی مانده به همراه گوجه گیلاسی نیز استفاده کنیم.

نکات طرز تهیه پاستا

طلایی شدن پنیر پاستا

اگر می خواهید پنیر پاستا بعد از پختن طلایی شود، مقداری پنیر روی آن قرار دهید، سپس آن را به مدت ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید تا پنیر پاستا طلایی شود. برای این کار باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید.

وقتی پنیر روی پاستا طلایی شد و آن را از فر خارج کردید، می توانید جعفری خرد شده را روی پاستا بپاشید.

جایگزین آب مرغ

استفاده از آب مرغ در پاستا طعم آن را خوشمزه تر می کند، بنابراین سرآشپزهای بزرگ همیشه پختن پاستا را با آب مرغ توصیه می کنند. البته اگر آب مرغ نبود می توانیم از مواد دیگر به عنوان جایگزین استفاده کنیم.

اگر آب مرغ ندارید می توانید از آب جوشیده با عصاره طبیعی مرغ استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که آب مرغ نمک زیادی دارد و باید مراقب باشید که پاستا را زیاد نمک نزنید.

ادامه مطلب  طرز تهیه قورمه سبزی خوشمزه و جا افتاده

طرز تهیه پاستا رژیمی

برای رژیمی شدن پاستا بهتر است پارمزان را از مواد لازم حذف کنید. یا مرغ را بیرون بیاورید یا از سینه های مرغی استفاده کنید که کالری کمتری دارند تا پاستا شما در نهایت کالری کمتری داشته باشد.

تزیین پاستا

برای تزیین پاستا می توانیم از هر سبزی معطری استفاده کنیم، البته سبزی را نباید خرد کنیم، مثلا چند برگ ریحان تازه می تواند زیبایی خاصی به پاستا بدهد. و همچنین می توانیم پاستا را به سبک رستورانی تزیین کنیم.

برای تزیین پاستا به سبک رستورانی، می توانید مقداری پنیر پارمزان را روی پاستا رنده کنید. یا به روشی دیگر از سبزیجات معطر خشک شده استفاده کنیم که برای این منظور آویشن خشک گزینه مناسبی است.

حتما ببینید

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری خوشمزه با طعم عالی

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری چگونه است؟ ساندویچ گوشت بندری یکی از غذاهای خوشمزه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *