طرز تهیه چپلی کباب

طرز تهیه چپلی کباب افغانی خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه چپلی کباب افغانی چگونه است؟ چپلی کباب یکی از غذاهای محبوب خاورمیانه است که در افغانستان، پاکستان و هند با دستور پخت تقریبا مشابه درست می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب چپلی با سایت آموزشی مگ سام همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
گوجه فرنگی ۲ عدد
پیاز ۱ عدد بزرگ
گشنیز ۱ دسته کوچک
تخم مرغ ۲ عدد
سیر ۴ حبه
آرد نخودچی  ۲ قاشق غذاخوری
پودر تخم گشنیز ½ قاشق چایخوری
پودر زیره ½ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل ½ قاق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه چپلی کباب افغانی

مرحله اول

برای تهیه یک کباب چپلی خوشمزه، در ابتدای کار گوجه ها را پوست گرفته و رنده می کنیم. سپس پیاز را پوست گرفته و پس از رنده شدن به گوجه ها اضافه می کنیم سپس با دست آب اضافی آن ها را می گیریم.

مرحله دوم

در این مرحله بعد از شستن گشنیز را ریز خرد کرده و همراه با پیاز و گوجه در ظرف مناسبی بریزید. سپس حبه های سیر را رنده کرده و به کاسه اضافه کنید.

مرحله سوم

حالا گوشت چرخ کرده را به همراه تخم مرغ، آرد نخودچی، پودر زنجبیل، پودر زیره، پودر تخم گشنیز و مقداری نمک، فلفل و زردچوبه به کاسه اضافه کنید و مواد را با دست مخلوط کنید تا یکدست شود.

طرز تهیه چپلی کباب

مرحله چهارم

اگر سس کباب خیلی آبکی بود، کمی آرد نخودچی اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. سپس ظرف مناسبی را روی اجاق بگذارید و حدود نصف پیمانه روغن مخصوص سرخ کردنی به آن اضافه کنید.

ادامه مطلب  طرز تهیه پوآچا ترکیه ای خوشمزه با طعم بسیار عالی

مرحله پنجم

بعد از اینکه روغن خوب داغ شد، یک تکه به اندازه یک گردو درشت بردارید و در دست به شکل گرد در آورید، سپس با کف دست کاملا صاف کنید و داخل روغن داغ بریزید.

مرحله ششم

بعد از اینکه لبه های کباب قهوه ای کم رنگ شد آن را به آرامی برمی گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر آن نیز سرخ شود. به همین ترتیب تمام مایه کباب فرم داده و در روغن سرخ می شوند.

مرحله هفتم

پس از سرخ شدن دو طرف کباب ها، آن ها را از ماهیتابه خارج کرده و روغن اضافی آن را با دستمال جدا کنید. در آخر کباب ها را در بشقاب مورد نظر بریزید و با نان یا برنج سرو کنید.

منبع: kitchen_of_noor

حتما ببینید

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری خوشمزه با طعم عالی

طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری چگونه است؟ ساندویچ گوشت بندری یکی از غذاهای خوشمزه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *