کسب و کار خود را اینگونه استارت زدم

کسب و کار خود را اینگونه استارت زدم

پرندگان دنیای جالبی دارند و انسانها به جهت تامین مواد غذایی و تزیینی از انواع مختلف آنها استفاده می کنند من نیز به سبب علاقه به آن ها سالهاست که به پرورش انواع قرقاول پرداخته ام و کسب و کار بزرگی را در این خصوص برای خود ایجاد کرده ام.

قرقاول آمریکایی نر

یکی از گونه های پرندگان که نژاد های مختلف از آن در جهان یافت می شود و جزء مشهور ترین پرنده های ایرانی می باشد قرقاول آمریکایی نر است که نوع نر، ماده و جوجه آن با هم تفاوتهایی دارد و در جهان از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و می‌توان به نژادهای مانند طاووسی، خاکستری، تاج کوتاه، گوش، سفید، میکادو، طوقی، مسی، طاووسی، کوهی و غیره اشاره کنیم. نژاد قرقاول صحرایی مشهد جزء مشهورترین نژاد ها در سطح کشور و دنیا می باشد که دارای تخمک گذاری بسیار بالایی هستند و حتی با آب و هوای کشور ما هم سازگاری دارند.

قرقاول آمریکایی نر

زیستگاه اصلی آنها کنار باتلاقها، مزرعه ها، علفزارهای وحشی و زمینهای صحرایی و حتی در مراتع مرتفع زندگی می کنند و اصولاً این نوع پرنده ها نمی توانند بدون آب و غذا ی زندگی کنند بنابراین بیشتر در جاهایی که به آب دسترسی دارند مانند باتلاق زندگی می کنند.

قرقاول پاکستانی

قرقاول جزو پرندگان زینتی و حلال گوشت است که برخی از افراد از گوشت آن تغذیه می کنند، قرقاول پاکستانی ماده و نر دارای جوجه ای ریز جثه هستند که در طی ۱۵ روز به سرعت رشد می کند و توان پیدا کردن غذا برای خود را دارد.

ادامه مطلب  کار آفرینی در بطری ثروتم را مثل جادو افزایش داد

این پرنده را بیش تر برای استفاده کردن از گوشت آن پرورش می دهند و کمتر برای تخم گذاری از آن استفاده می کنند. این پرنده در طبیعت زندگی می کند و کمی دارای خوی وحشی است و همیشه توسط انسانها شکار می شود. این پرنده اگر در ایران زندگی کند جزو خالص ترین گونه های قرقاول است و به ترتیب در تالش، ارسبالان، سرخس و شهرهای شمالی قابل رویت است.

قرقاولهای ماده و نر از نظر ظاهری با یکدیگر دارای تفاوت هستند و در این بخش در مورد تفاوت این دو قرقاول به بررسی می پردازیم با ما همراه باشید.

 

قرقاول ماده دارای پرهای نخودی تیره با لکه قهوه ای است که می توان گفت همرنگ با طبیعت است و در زمانی که بر روی تخم خود می نشیند تا تخم تبدیل به جوجه شود به دلیل همرنگ بودنش با طبیعت از دید دشمنان در امان است.

قرقاول پاکستانی

قرقاول پاکستانی نر

پرنده ای از خانواده ماکبان سانان که بومی آسیا می باشد که به خروس صحرایی نیز مشهوراست را قرقاول پاکستانی نر می گویند که این نوع رنگی منحصر به فرد دارد که در تهران کرج و مشهد می توان یافت. در زبان محلی به قرقاول تیرنگ یا تورنگ می گویند، قرقاول صحرایی در دو دسته دم دراز و دم کوتاه دیده می شود و در نوع دم دراز آن پرها بسیار بلند و از چند ردیف تشکیل شده اند که در نقاط دنیا پراکنده هستند اما نوع دم کوتاه آن در ارتفاعات هیمالیا و چین دیده می شوند.

ادامه مطلب  جاکلیدی فانتزی چرم مشهد

قرقاولها انواع گوناگونی دارند که عبارتند از: قرقاول سبز، معمولی، گردن حلقه ای، طلایی و لیدی آمهرت. معمولا محل زندگی قرقاول در بوته زارهای تمشک، جنگلهای مرطوب و درختهای خزان یا پهن برگ است که اشیانه خود را در زیر بوته ها می سازند و سازگاری زیادی به بوته زار وجنگلها دارند. قرقاولهای پاکستانی بسیار شبیه به نوع آمریکایی و هلندی است و این شباهت تا حدی است که حتی با همدیگر جفت گیری می نمایند و این یعنی می توان قرقاولی را دید که حاصل از جفت گیری قرقاول پاکستانی نر و ماده هلندی باشد. شایان به ذکر است که قرقاول پاکستانی ماده در مدت یکسال حدپد هشتاد الی صدو بیست تخم می گذارد و بلوغ نوع نر آن از هشت ماهگی تا یک سالگی است که بعد از این مدت می تواند عملیات جفت گیری را شروع نماید.

قرقاول پاکستانی نر

حتما ببینید

آلو بخارا صنعتی

رسیدن به ثروتی ستودنی با آلو بخارا

موفقیت را نباید تنها با خواندن و مطالعه مزه مزه کرد بلکه باید در مسیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *